Rusya – Coşku Şahiner

Merhaba,

Rusya’da Krasnodar Bölgesi olarak geçen bölge de 55 yıllık bir mazisi olan çocuk kampını gönüllük projesinin bilgilerini okuyarak seçtim ve biletlerimi aldım. Rusya’yı seçme sebebim hem komşumuz olması hem de kültürü merak etmemdi. Bir kaç saatlik yolculuktan sonra Krasnodar Havalimanı’na indim. Mevsimlerden sonbahar olmasına karşılık hava serindi ama ilerleyen günlerin çoğunluğu buna nazaran sıcak ve güzeldi. Kampın servis arabası saat 7 de Krasnodar Havalimanı’na geldi ben valizlerimle gidip kampa gideceğimi söyledim. Tabi ki de Rusya’ya gidildiğinde en büyük handikabınız insanların İngilizce bilmemesi. Benim için en azından böyleydi ve gitmeyi düşünen arkadaşlara da tavsiyem eğer Rusça bilmiyorsanız bence İngilizcenin yeterince kullanıldığı bir ülkeyi seçin derim.

7 Eylül  itibariyle başlayan çocuk kampına çalışıyor olmam sebebiyle ve uçak rezervasyonum sonucu 9 Eylül 2014 günü varabildim. Havalimanından kamp yerine süren bol yağışlı bir yolculuğun ardından çocukların bol olduğu ve sosyal tesislerin süper olduğu Orleyonk kampına vardım. Kamp lideri Anna beni karşıladı ve bana sıcak tavırlarıyla yolculuğumun nasıl geçtiğini sordu. Bende gülerek yorucu olduğunu söyledim ve kampa geçtik.

Kamp tam anlamıyla süperdi çok büyüktü. İçerisinde çocukların yararlanacağı 7 büyük kampın oluşturduğu bir kamptı bu Orleyonk. Bizim kamp yerimiz olan Komsomolsky deniz kenarında bulunan ağaç evlerin olduğu akşam disko gecesinin yapıldığı ufak ama güzel bir kamp alanıydı. Kampa verdim. Odam kamp lideri Anna tarafından gösterildi ve Anna’yla kıyafetlerimi ve yatak çarşaflarımı almaya gittik. Temiz çarşaflarım ve malzemelerin verildikten sonra turlamaya başladım. Benim haricimde kampa gönüllü olarak gelmis  Avrupa’dan ve Asya’dan 5 tane daha gönüllü vardı. Hepsi üniversite öğrencisi olan gönüllülerin geldikleri ülkeler İspanya, Slovenya, Avusturya, Rusya ve Japonya’ydı. Kampta gezerken hepsiyle tek tek tanıştım. Bana karşı güler yüzlü ve iyiydiler.

Kamp boyunca da çocuklarla bir çok etkinlik yaptık. Dans geceleri yapılıyordu. Etkinliklere katılıyorduk. Sahilde voleybol maçları, Futbol maçları, Gece çocuklarla mumlar yakma, Şarkılar söyleme, çok zorlandığım konu tabi ki de her şeyin Rusça olmasıydı. Bos zamanlarımızda bölgemize yakın ilçelere gezmeye gittik. Yeni kültür ve insanlar tanıdık. Benim açımdan gerçekten güzel geçti. Sürekli sıcak suyu olan, kantini ve eğitim aktiviteleri bitmeyen devasa bi organizasyondu. Çocuklardan ayrılırken bile 27 yasinda bi erkek olarak malesef ağlayarak ayrıldım. Aile ortamını hissedip üzülüyorsunuz.

Tavsiyem şu ki yaşayın ve görün..